Tuesday, April 20, 2010

perlukah aku?


pada suatu hari..
aku telah menerima sms dari *****
sms itu berbunyi begini..
"jemputlah dtg ke rumah kami utk meraikan besday ****** ***"

kemudian..aku pn bertanya kepada housemate ku..
ko dpt x sms tu?
dia ckp dia pn dpt..
dia bertanya pada aku utk pergi sekali?
tp ak menjawab..tgk la dulu..

aku sebenarnya masih berkira2 tambah tolak nk pergi ke x..
almaklumla..hubungan ku dgn si dia retak menanti belah..
hahaha..mcm kekasih plak bunyi nye..
tp si dia xtau kot yg ak mmg terasa hati dengan dia..
almaklumla aku ni ske jaga hati org termasukla dia
tp dia.....xpernah nk jaga hati aku

setiap kata2 dia masih segar dalam ingatanku..


"ko ni muka je cantik..tp bilik hodoh gile,bersepah"
iye..mmg masa tu bilik bersepah..masa tu exam week..as usual ak ak biar sume buku berterabur atas lantai,katil n meja..i love that situation to study..hehe

"sekarang ni kan, aku tengok cara pemakaian ko semakin seksi la"
hello..sblm ckp ak..baik ko tengok cermin sket..ak atau ko yg pakai seksi..mengata org sgt pandai tp diri sendiri xpandai nk btolkan..

"ooohh..kt housemate ko, ko bagi yg bekas besar, tp kt aku ko bg bekas kecil je"
ni lagi satu..cubalah bersyukur sket dengan pemberian org..ni x, org bagi betis, nak peha plak..of course ak utamakan housemate aku..kira beruntung ak ni ingt la jgk nk berkunjung bwk makanan kt dia..

"ko ni kuar xpenah nk bwk ak..ak xpenah lg naik kete ko"
aku sendiri pn jarang kuar ngn kete ak..haha..malas gle nk drive..kalo nk kuar jalan2, lagi rela nek LRT..xpayah susah2 jem kt jalan..dia pn kuar pernah ke nk ajak aku?langsung x pernah..so mengapa ak harus ajak dia..

"ko ni tiap2 hari kuar dating berdua"
haih..ni ak panas..sebulan sekali pn susah kot nk kuar..ni la kalo org ske buat fitnah..main agak2 je nk bt citer..apa nk jadi la..

"napela sampi sekarang ko xnk baik2 dgn dia?"
apakah kau faham ape yg terjadi antara ak dan dia?dia je yg ckp kt org dia da baik ngn ak..tp ada dia tegur ak kalo jumpe?jgn harap la..hanya di mulut je..

"nape la ko kawan dgn z**?dia tu xleh dipercayai"
ak lebih tahu mengenai dia kerna ak yg berkawan dgn dia..biar apapun org ckp, xkn menggugat persahabatan kami..xbek tau tuduh2 org len..tgk diri sendiri dulu..

malas nk ingt da apa lagi dialog dia..

kesimpulannya..

"CERMIN DIRI SENDIRI DULU"

nnt ak pk lg perlukah ak pergi..



0 comments:

Post a Comment