Monday, November 22, 2010

good and bad..


hari ni pegi ke wad dgn lebih bermotivasi..
dengan harapan dapat belajar lg banyak..
pg2 ada ward round..tp ak xpresent pn..dr minggu lepas tgk patient yg sama je
da la patient aku tinggal sorang je..

pas ward round,HO tanya nak amik darah x..
mstilah ak nak..da bosan xde benda nak buat..
dengan semangat nya ak nk pg buat..
malangnya fail..
nampak mcm senang,tp byk vein da x available..
mula la rasa down..benda senang pn xpas..
lg down ble inform HO,
dia ckp "korang ni amik darah pn xpas..biar btol?"
rasa sedih sket la..tp cuba bersemangat..

melangkah pergi ke klinik MIS
one of the surgeon is there..
tp xnampak pulak mr.azlan..
pas tau dia wujud kt klinik,
aku pn terus pg approach dia untuk join klinik dia..
dia bg la apalagi..
dia suh amik fail patient n do doctor job..
my doctor consider this as case presentation..
ak rasa best sbb he trust me to do that work..

pastu jadi la satu benda ni..
ak take turn la plak ngn kwn aku ni,
dgn harapan pasni aku dapat plak..
tp rupanye dia xnk take turn ngn aku pun..
siap suh aku amik fail lg..
mula2 aku bersabar lg..
pastu aku rasa mcm nk mengamuk..
sbb dia yg clerk patient,
tp bile nk tulis,
aku kena bg ayat untuk dia tulis sampai la management..
1st case aku sabar lagi..
aku bersangka baik..
mungkin dia baru nk belajar..
tapi ble da lepas tu,
ak da xleh sabar lg..
ak kuar klinik jap sbb kalo x,dia akan dependent kt aku..
sampailah muncul satu case ni..
mmg difficult la..
br dia nk bgn dari kerusi tu n suh ak sambung keje..
dalam hati aku ni sabar jela..
akhirnya ak mintak la sain ngn doctor..
then doctor ckp,
"nisah,next week,you xpayah tengok case da,you bagi dia tgk sume,jgn tolong dia da,becoz i think he need to improve his skill"
i'm glad..rupenya doctor perasan je apa yg jadi td..
bukan aku nk pandai sorang2..
but dun be too dependent on your friend..
i can teach you for the first time..
not every time i need to talk word by word what u need to write..

the bad things is i lost my matric card..
luckily i had another one matric card..
but i still wish that i can find it back..

0 comments:

Post a Comment