Thursday, November 11, 2010

some advice..


sekarang mood writing in malay..
hehe..tp sori..saya mungkin telah merosakkan bahasa..
yela,byk sgt short form..
tp suke hati la..hehe..ni saya punye blog..

td tibe2 terbaca satu status update kawan saya..
nampaknye dia marah kt parents dia..
pernahlah satu ketika dulu..
saya rasa mcm kecik hati sket kot ngn parent..
tp small matter je..
cuma saya ngada2..
tibe2 satu hari..
someone say to me..
walau apa pun yg jadi,
ingatlah jangan sekali2 marah dgn parents.
impress pulak saya..
dia siap cakap..
parent punye la byk pengorbanan untuk kite,
n kite mungkin byk bt parent tersinggung,
tp pernahkah parent kite nk marah xtentu pasal?
x kan la kot..
marah sebab sayang ada la kan..hehe

pastu skg tetibe saya teringat..
ada 'kawan' saya ni..
telah mengeluarkan kata2 "nisah,ko gemuk la,sbb tu lift bunyi"
pergh..ayat mmg menyakitkan hati..
saya rasa..sebagai kawan,xbaik tau aibkan kawan depan orang ramai..
jadi..walau macam mana orang cakap kt saya dia tu da baik la skg..
saya tetap xkan percaya..
mungkin saya ni denial..hehe..
mmg la da gemuk berbanding tulang rangka je dulu..
tp BMI not even overweight pn..
ni bukan denial ok?
hehe..ni kenyataan..hahaha..
sebenarnye byk jgk kot citer kt blog ni sebenarnye bercerita tentang 'kawan' saya tu..
tp nama dia biarlah rahsia..chewah..hehe
bukannya nk cerita untuk aibkan dia..
sebagai peringatan untuk diri sendiri..
supaya next time saya xtreat kawan saya mcmtu..
supaya saya sentiasa ingat untuk jaga hati orang lain..

lepastu..skg ni rasa teruk sgt..
sebab malas study..bukan la sbb apa pn..
tp td da sakit kepala sgt..
mendengar 5 seminar..
macam nk pecah kepala ni..
jd mlm ni kpla da xleh terima pape pn..
tp tgk citer korea boleh pulak..
study tu sgt2 penting..
tp kena ada masa rehat jgk tau..

daaa..gudnite~

0 comments:

Post a Comment