Friday, May 7, 2010

journey to terengganu..PART 1


pada 30 April 2010..
seramai 76 org pelajar perubatan tahun 5..
dengan menaiki 2 buah bas..
bertolak ke kuala terengganu..
degan mempunyai 2 motif..
motif utama adalah untuk ke walimatul urus ehsan dan jeda..
untuk memenuhi motif utama,
kami menjalankan program kembara mahasiswa
bagi mencapai motif utama kami..
degan kos yg sgt berpatutan..
SAMBIL MENYELAM, MINUM AIR..

ini adalah kali pertama aku menaiki bas untuk long journey..
juga kali pertama perjalanan di waktu malam..
jadi aku xdpt membayangkan bagaimana keadaan aku..
disebabka aku takut mendapat motion sickness..
jadi aku pn mengambil prophylaxis..
aku makan maxolon sebelum perjalanan..

seperti biasa..
perempuan ni sgt excited..
mereka berebut2 menaiki bas..
aku ni mmg xreti nak berebut2 ni..
jadi bila aku naik bas tu..
aku lihat semua tempat itu telah di "COP"
well..kedengaran dari mulut2 seseorang..
bahawa sistem "FIRST COME, FIRST SERVE" tidak diguna pakai..
sistem yg digunakan adalah sistem "COP" untuk geng masing2

aku act naturally je la..
dgn rela xrela naik je la bas lelaki..
bukannya ada apa pun nk ditakutkan..
kami 7 org ppuan naik bas lelaki..
xsusah pn..xperlu berebut2..
seat di hadapan telah dikosongkan utk kami..

perjalanan pn bermula..
aku berborak2 bersama teman di sebelahku..
kemudian berhenti di R&R Temerloh utk solat isyak dan dinner
sewaktu itu..ada teman ku berasa sungguh terpinggir
sebab semua girls yg naik satu bas ambil gmbar..
tapi langsung tidak mengajak kami yg di sebelah mereka..
aku xde la kisah sgt sebab bukan GIGAM..hehe

perjalanan di teruskan..
tp aku sgt susah nk tido..
mungkin sebab xbiasa..rasa sgt xselesa..
akhirnya dekat pukul 2 baru tertido..
tp..pukul 3 lebih terbangun sebab driver buat sudden brake..

selepas itu..aku xdapat melelapkan mata lagi..
mula la terasa pening2 kerana xdapat tido..

lebih kurang 4.30 pg..
tiba di masjid terapung..
buat pertama kali aku menjejakkan kaki ke situ..
sungguh indah..
betapa tenangnya hati melihat keadaan di situ..

kemudian bersiap2 untuk mandi..
sekali lagi..ada kawan mengatakan sistem "COP" diamalkan..
aku agak kurang senang dengan mereka..
tp..just follow the flow..

lepas mandi dan sembahyang..
bersiap2 utk pergi breakfast..
disebabkan xbiasa makan nasi dagang,
aku hanya makan nasi lemak..
ttp dalam nasi lemak pn dia letak ikan tongkol..
weird sungguh aku rasa..
xbiasa makan begitu..
jadi nasi lemak pn xabes..

setelah itu berangkat utk program kembara mahasiswa di SHAMS..
well..jadi fasi..
tp aku rasa sgt xsihat with gastritis dan pening2..

jadi aku pn mcm xingt apala isi penuh program..
seolah-olah subconscious..

ptg masa program SGD..
aku rasa xsenang melihat sahabat2 ku mengarah kami..
iye..saya tahu mereka konon2 orang penting program..
tp ada segelintir seperti yg menggunakan kuasa..
bagai xpernah buat program...
plz be synchronize to each other..
ada pula yang memerli2 sahabat mereka sendiri..
sungguh menjengkelkan perangai mereka..
mujur partner fasi aku sgt warm..
mendamaikan suasana yang HOT jadi COOL..
hahaha..if not, i'll be in the bad mood..

kemudian tibalah sesi pembentangan..
masa ni aku da sgt xlarat..
tiba2 diserang ALLERGI..
aku rasa dewan tu sgt berhabuk..
sehinggakan aku sukar bernafas..
aku berlari ke luar mahu mendapatkan udara segar..

tp xjadi better pn..
strated to sneeze, runny nose, and itchiness all over the body..
mula la rasa xlarat..suara pn jadi sengau..

aku tunggu juga program sehingga habis..
ada sesi ambil gambar..
then finish................

kembali menaiki bas..
menunggu pasangan yg baru bernikah datang menjemput..

ke rumah ehsan syukri..
rasa excited..gembira melihat mereka bahagia..
mak ehsan masak laksam untuk kami semua..

buat pertama kali nye aku rasa laksam..
biasa makan laksa je..
tp ternyata masakan mak ehsan sgt sedap.
tp aku tetap xberani sentuh belacan..
ada bubur pulut hitam juga..sgt sedap..
kemudian bergambar lg..

disebabkan aku ni bukanlah GIGAM
aku tidak mengambil gambar berdua bersama pengantin..
beramai2 cukuplah..

selepas itu berangkat ke homestay..
dalam tiba2 tangan aku develop allergy..
jd bengkak,merah,gatal dan panas..
tidak tahu mengapa..

setelah sampi homestay..
masuk bilik..
COP turn nk mandi..then aku makan ACTIFED..
kemudian mandi dan terus collapse..
bgn mamai2 iron baju kemudian collapse lg..sedar2 da pukul 5 pagi..


BERSAMBUNG~

0 comments:

Post a Comment