Friday, May 14, 2010

O&G..OMG..


aku dapat tahu..
this is my first posting..
terasa cuak..
tp mode holiday xhilang2 lg ni..

aku bersyukur..
aku tiada kenangan yg terlampau dasyat masa 3rd yr dulu..
tp ada jgk scene aku nanges..
hahaha..tu sume labour room punye pasal..
stress + kena marah = jiwa memberontak..
jadi xtahu nak lepaskan ke mana..
aku pun terus blk nanges..
padahal awal lg..
baru pukul 9..
blk bilik da menyesal..
delivery xcukup lagi..
tp aku da balik pulak..
so..dengan jahat nya aku berdoa..
"semoga malam ni mmg tiada patient yang datang untuk bersalin"
rupanya ada kawan yang tunggu sampai pukul 5pg mmg tiada patient pn..
seolah2 doa termakbul..
tp rasa bersalah pulak doa mcm tu..
tp aku gembira jugak sbb xde la rugi aku blk bilik..
maklumla masa tu mmg sleep deprivation..
mmg tunggang terbalik la hidup..
makan entah ke mana..
tido pn xbetol..
pagi2 6.30pg aku da melangkah ke wad..
pergh..bila ingat blk..betapa rajinnya..
tp masa tu ngntok2 pun boleh juga ke wad..
demi nak belajar dan kena prepare secukupnya..
takut kena marah..

aku beruntung dapat wad oren masa tu..
ada prof za,prof azlin,prof paul and dr amelia..
mereka sgt baik dan sgt byk mengajar..
i love to be there..
grand ward round..wpn sgt berdebar..
tp xla takut sgt..
dapat belajar banyak sgt..
bahagianya ward oren dulu..

supervisor pula dr amelia..
sgt2 baik..
tp be caution..dalam lemah lembut dia,masih ada tegasnya..
but i really love her..
suke betul bila dapat jawab soalan masa teaching..
dia sgt encourage..
so,aku rasa bila study je terus masuk dan ingat..
sebab aku nk jawab kalo dia tanya..
aku pn suke bila dpt jawab..
xdela dia rasa kecewa dgn student dia..

dan sampai sekarang pn dr amelia masih kenal aku..
pada aku..
jarang doktor nk ingt aku..
maklumla..aku ni bukan student yg outstanding..
pendiam pulak tu..xreti2 nk bertanya soalan..

semoga dengan pengalaman dulu..
menjadikan aku menghadapi o&g dengan lebih positif..
kena marah tu sudah pasti..
cuma sila lah jadi lebih professional..
jgn emotional..

all the best for ur new life..

p/s: kena praktis kira LMP & EDD..kang terkedek2 nk kira..hehe


0 comments:

Post a Comment