Thursday, May 13, 2010

kebencian itu datang kembali..





di saat aku hampir melupakan segala yang terjadi antara kita..
kenapa kau mengungkit kembali sehingga segalanya tegang kembali?
sesungguhnya..aku sgt menyayangi insan yang bernama SAHABAT itu..
tapi kini segala nya berakhir..
aku hanya mampu melihatmu dari jauh..


Sahabat,
aku rindu saat itu..
aku mahukannya kembali..
kalo lah roda dunia masih boleh berputar kembali..
akan ku putar sewaktu kenangan manis kita bersama..
akanku halang pergaduhan ini terjadi..
kerna selama ini..
segala cacat celamu ku tutup..
biarlah hanya keindahanmu terlihat..
betapa indahnya persahabatan..
tapi di kala sang hasad dengki muncul..
gara2 bisikan sang syaitan laknatullah..
perpecahan ini terjadi..
maka bersoraklah para syaitan melihat kejayaan mereka..
kejayaan mereka menghasut anak adam..
perangilah perasaan benci ini wahai diriku..
jgn kau tergoda dgn bisikan syaitan..
perangilah ia..
sebelum ia menguasai dirimu..
walaupun pada zahirnya kami kelihatan seperti tidak bersefahaman..
cukuplah jika di hati masih wujud rasa sayang sesama kita..
rasa ingin mengambil tahu hal sesama kita..
walaupun nyatanya kita malu untuk memperlihatkannya kepada org lain
tapi aku bersyukur kerana..
rasa SAYANG dan CINTA pada insan yg bernama shabat masih wujud di hati ku..
doaku agar kau BERBAHAGIA selalu..





0 comments:

Post a Comment