Tuesday, May 18, 2010

menjahit manik vs study..







MENJAHIT MANIK

VS

STUDY




orang lain sentiasa pelik dengan hobi2 aku..

bila stress aku suka sgt memasak..
bila xdapat fokus study, aku menjahit manik pula..

setelah beberapa hari mencuba teknik baru ini..
aku dapati sangat2 berkesan..

mula2 memang macam tiada mood untuk study..
tapi..
bila da sentuh baju dan jahit manik..
entah bagaimana semangat itu muncul..
tiba2 muncul senyuman di bibir..
hati menyanyi riang..
fikiranku menjadi fokus..
jiwa terasa tenang..
selepas itu pasti timbul rasa di hati untuk study..

dan sekarang..
aku rasa sangat bahagia mempunyai hobi ini..
sebab fikiran da fokus..
jadi bila aku stop menjahit dan start study..
rasa begitu mudah untuk memahami..
otak ku rasa lebih segar..

alhamdulillah..
syukur pada Allah yang mencetuskan idea ini padaku..
sebab setelah sekian lama aku cari..
apalah benda yg boleh mewujudkan mood yang baik untuk aku..
akhirnya telah ku temui..


EVERYTHING MUST BE BALANCED



0 comments:

Post a Comment