Tuesday, May 18, 2010

melancong~


sejak ahkir2 ni..
aku lihat semakin ramai rakan2 pergi bercuti..
mereka pergi dengan geng masing2..
aku pun teringin nak pergi..

tapi..
macam susah je nak pergi..
pertama adalah duit..
haha..bukanlah tiada duit yang disimpan..
cuma terlampau sayang..
macam hari tu..
aku telah cancel trip to indonesia for 2weeks..
rasa macam rugi..
tapi kena fikir untuk jangka masa panjang..
kalau aku pergi berseronok sekalipun..
tapi tiada duit untuk akan datang..
baik xpayah..
lagipun..xkan aku nak minta duit emak abah semata-mata nak pergi..
sebab untuk travel 2 weeks RM1000 xckup..
mestilah nak beli something jugak kat sana..
so,aku decide untuk tidak pergi..

kedua sebab aku rasa mak abah bukan senang nak izinkan anak2 perempuan pergi berjalan2 bersama kawan2..
hahaha..yang boleh pergi tu sebab pergi senyap2..
tapi aku xsuka..
takut apa2 jadi kan susah..

lagipun mak pernah cakap..
"nanti kalo da kahwin,pergilah mana2 pun dengan suami"
jadi sekarang aku simpan jela dulu angan2 aku ni..
sgt banyak tempat yang aku nak pergi..
biarkan dulu angan2 ni..

sampai satu masa nanti..
aku akan usahakan juga untuk pergi..
lagipun aku perlukan seseorang untuk aku bergantung..
hahaha..sebab aku akan berasa pelik jika berada di tempat orang..
macam ada agoraphobia..
mesti aku akan fikir macam2..
jadi aku rasa kalau dah kahwin mesti lagi senang..
ada orang yang boleh menjaga aku

nak melancong!!!
tp kena sabar dulu..


0 comments:

Post a Comment