Monday, May 10, 2010

kangkung goreng cendawan~


hari ini bgn2 pg ada ssm..
ssm abis lebih awal berbanding biasa..
sebelum pukul 11 da habis..

so,aku bercadang utk masak..
entah mengapa kebelakangan ini tekak aku tidak dapat menerima masakan kedai..
segala nya aku rasa sama saje..
atau aku yg loss appetite?
tp kat rumah makan ok je..

pergilah ke tesco seorang diri..
malas mahu pergi ke pasar basah..
sebab di tesco lebih mudah..
dan aku rasa sayur2an lebih murah..

aku tidak membeli banyak..
beli beras 1kg je..
maklum la aku ni mkn nasi byk mana la sgt..
lgpn memasak i ada mood nye..
beli ayam ayamas yg sudah disalut tepung..
kemudian beli sayur kangkung,kailan dan cendawan..
beli mi kuning juga..
hajat di hati mahu masak mi goreng..
beli juga santan dalam kotak..
kot2 la kalo teringin nak masak nasi lemak..
otak ni pk byk btol pasal makanan..

blk2 je terus potong sayur..
sambil tu masak nasi..
sebelum ni xpernah dgr pn org makan kangkung goreng cendawan..
mula2 rasa gabungan sayur yg pelik..
ni sume dtg nya dari anum yg biasa makan sayur ini di kafe kolejnya
jadi kitorg pn cuba masak kt rumah..
lebih sedap lagi kalo tambah belacan..
hehe..tp kt cni xde belacan..
jadi aku pn tumis ala kadar je la..

setelah siap masak..
aku pn makan..
ternyata puas hati makan masakan sendiri wpn sgt simple..
yg aku xsuka mkn kt kedai sebab org letak ajinomoto..
aku mmg xsuke kalo mcm tu..setelah kenyang mkn nasi..
minum air laici pula..

gemuk pula kang kalo setiap hari memasak..
tp..aku SGT SUKA MEMASAK ^_^


0 comments:

Post a Comment