Sunday, May 9, 2010

productive weekend??is it??hehe..


as usual aku kena blk rumah..
sbb ambil dina kat asrama..
balik2 je rumah mcm collapse je..
yg aku ingt tertido depan tv..
tp aku merungut xtahan panas..
lantaran rumah ku tidak jauh dari laut..
xsamapi 1km pn aku rasa..
bahangnya begitu terasa..
jadi masuk bilik dan on aircond..
nyaman terasa seluruh badanku..

yg aku ingat esoknya bgn makan nasi lemak..
makan je keje nye kalo duduk rumah..
lepastu tgk mak sedang menjahit tepi kain untuk buat sarung bantal..
aku pn offer la nk tolong jahit..sbb saiful da merengek..
lepastu aku tgk mak jahit ropol kt sarung bantal..

tiba2 terasa ingin menjahit..
sejak akhir2 ni,entah mengapa aku kerap berasa serabut..
tp bila memasak, kemas2, menjahit..
aku rasa sgt senang hati..
seolah-olah terlupa segala keresahan dan masalah..

aku pn cuba lah menjahit ropol itu..
nampak mcm mudah..
tp ternyata tanpa pengalaman,ia xsemudah yg disangkakan..

terngiang2 lg kata2 mak..
"senang je nk guna mesin jahit ni..kalo pandai bawak kereta,pandai la guna mesin jahit..mcm tekan pedal minyak"
hahaha..tergelak aku dengar mak berkata begitu

begitu susah untuk mengawal mesin jahit supaya sambil jahit sambil buat ropolnya..
tapi bila da siap satu,buat yang kedua sudah terasa mudahnya..
lama kelamaan aku pn kepenatan..

selepas itu masak tomyam..
hahaha..balik2 aku masak tomyam..
da semua orang suka..masak je la..

ptg keluar ke kedai bersama mak,dina dan saiful..
mula2 dina nak beli stok makanan dia..
kemudian ke kedai buku..
aku ternampak tali skipping..
mmg da lama nk beli..
jadi aku pn beli je la..
saiful pula sgt seronok tgk banyak buku sampaikan xnk keluar dari kedai..
kemudian dina nk cari anak tudung..

selepas itu..
seperti biasa..kami sangkut di sebuah butik baju..
cantiknya baju tu..
hahaha..kalo la duit banyak..da lama aku beli..
aku tertarik dengan design baru kain2 itu..
mak cakap bagitau la yang mana berkenan..
nanti mak belikan..
hehe..sukanya dalam hati..

entah mengapa kalo ditanya..
dalam banyak2 benda,apa yg aku ak?
mesti mulut ni laju je jawab baju..
sebab tu la baju aku sgt banyak..

mlm tu pn tido awal..
teringat betapa geramnya pada saiful..
dia telah campak buku aku bawah katil..
bersusah payah nk korek buku tu..
saiful pula tergelak2 seronok berjaya buang buku aku..
sabar je la..

bgn2 pagi je lepas breakfast..
tiba2 aku rasa nk potong kain untuk buat jubah..
kebelakangan ini aku rasa sgt selesa memakai jubah..
jadi aku pn potong 2 helai je..

lepastu timbul idea nk alter satu dress ni..
aku bli kat first lady semata-mata untuk dinner..
tp xsempat alter..
jd pakai sekali je..
so, aku potong sket bagi pendek sbb labuh sgt..
dan aku jahit balik sendiri..
nasib baik muat lagi..

so ptg blk kolej pakai jubah hitam itu ^__^


0 comments:

Post a Comment